sunnuntai 4. marraskuuta 2012

12 times london

Voitte kuvitella että mun ajatukset on viime päivien aikana pyörineet aika lailla yhden asian ympärillä. Oon lukenut asunnon hakemisesta, vertaillut mahdollisia asuinalueita, tehnyt listaa kivan kuuloisista työpaikoista joihin voisin hakea ja muutenkin obsessoinut ihan kunnolla. Tänään mulla on yhdeksän päivän sisään yksi ainoa vapaapäivä, ja arvatkaa miten olen sen viettänyt? Tehden kuvakollaasia kaikista vuosien varrella tehdyistä Lontoon reissuista... Vuoden 2004 jälkeen olen käynyt Lontoossa yhteensä 12 kertaa, ja tylsyyksissäni ajattelin että olisi hauska koota kuvia kaikilta reissuilta yhteen postiin ja vähän nostalgisoida. Tässä sitä siis olis sitten:

2004:



Ensimmäisen kerran olin Lontoossa äidin kanssa pitkän viikonlopun muodossa. Oon niin pieni!

2005 - kielikurssi






Kolmen viikon kielikurssi Lontoossa; tutustuttiin Helenan kanssa ihaniin tyyppeihin joiden kanssa oon onneksi vieläkin yhteyksissä! Edelleen varmaan yhdet elämäni parhaat viikot.

2006 - Lontoo + Essex




2006 lähdin moikkaamaan Janaa Essexiin Great Dunmowhun (jonne ihan täysin sattumalta Helena muutti vuosia myöhemmin!) ja käytiin me myös useampaan otteeseen Lontoossa.

2007 - Spice Girls!


Pikareissu Lontooseen koska oli pakko päästä kattomaan Spaissareitten come back keikkaa!

2008 - Interrail


Ainut kuva Lontoosta minkä olin kehittänyt tältä reissulta... Oltiin siis Lontoossa vain yksi päivä, muut kaupungit jossa käytiin oli Brighton, Manchester, York, Newcastle ja Edinburgh.

2010 - Re-union




Viikon mittainen reunion-reissu kielikurssi-tyttöjen kanssa ♥

2010 - tyttöjen reissu






Uusien koulukavereiden kanssa päätettiin lähteä reissuun aika extempore; hauskaa oli!

2010 - Matkamessut








Suureksi suureksi onnekseni meidän luokan opintomatka suuntautui Lontooseen vuoden 2010 loppusyksystä. Silloin tiesin jo muuttavani kaupunkiin seuraavani vuonna, ja fiilistelin kaikkea ihan eri tavalla kuin ennen.

2011 - 5kk työharjoittelua




Tammikuun kolmas päivä lähdin elämäni (tähän mennessä) suurimpaan seikkailuun kun pakkasin laukut ja muutin Lontooseen viideksi kuukaudeksi. Sain huoneen kimppakämppästä Etelä-Lontoosta Croydonin kaupunginosasta.




Kämppiksinä mulla oli kaksi englantilaista tyttöä Emelia ja Allie








Mulla kävi ihanan paljon vieraita Suomesta (ja yksi Brysselistä!) kuten esimerkiksi yllä olevissa kuvissa poseeraavat Hanna, Nelli ja pikkusiskoni Elina!


Huhtikuussa Helena muutti myös Lontooseen ja asui parisen viikkoa mun luona. Silloin alkoi aivan ihanat kesäiset ilmat ja kaikki oli niiiin kivaa. Toi puisto oli ihan mun kämpän vieressä muuten, niin kiva!


Viimeisinä päivinä tehtiin vielä kielikurssikaveri Ulpun kanssa trip down memory lane vanhoihin kielikurssimaisemiin; tässä kuvassa on Mottinghamin juna-asema.

2011 - London + Essex pt. 2








Muutin takaisin Suomeen kesän alkaessa, mutta Helenaa ja kaupunkia tuli niin kamala ikävä että palasin runsaaksi viikoksi takaisin elokuun lopussa. Vietittiin englantilaisen kaverini Krissien kanssa hauska viikonloppu ensin Camdenissa, ja sen jälkeen menin Helenan luokse Essexiin ja super ihanaa. Sieltä lähtiessä päätin kunnolla että aion vielä joku päivää muuttaa Englantiin takaisin.

2012 - maaliskuu










Tän vuoden maaliskuussa sain houkuteltua työkaverini Sannin ja Melissan pitkälle viikonlopulle Lontooseen, ja käytiin mm. Camden pub crawlilla, shoppailemassa ja kävin moikkaamassa vanhoja työkavereitani.

2012 - elokuu












Viime kesälomalla lähdettiin Elisan kanssa runsaaksi viikoksi Lontooseen, ja muutamiksi päiviksi mukaan tulivat myös Taija ja Elisan isoveli Antti. Oli ihan huippureissu, ja sain tehtyä paljon asioita mitä olin pitkään jo halunnut, kuten käydä PETER DOHERTYN KEIKALLA (!), vierailla Hampton Court Palacessa ja käydä vihdoin British Museumissa.

Kiitos Lontoo kaikista ihanista hetkistä, nähdään taas helmikuussa! ♥

// In English: London is my favourite city in the world and I have been there 12 times in my life, including a 5 month period of living in the city. Here's pictures of all of the trips in chronological order. 

6 kommenttia:

  1. Ai tähän tarvitsit niitä kuvia :)

    Kiva!

    VastaaPoista
  2. Hei:)
    Luin tässä sun Lontoo-blogia (Helmen sivuilta siis löytyi :D ) ja ajattelin kysäistä sulta pari asiaa, mut en tosiaan tiedä mikä olisi järkevin tapa lähestyä .. :DD että pystyiskö sulle vaikka lähettää meiliä, jos ehtisit vastaa? :) Olen siis Helmen opiskelija ja olisin suuntaamassa Lontooseen työharjoitteluun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Ehdottomasti voit lähettää mailia, vastaisin ihan tosi mielellään :) Mun sähköpostiosote on neitilaura@gmail.com

      Poista