sunnuntai 18. joulukuuta 2011

how can anybody know how they got to be this way?

Nelli laitto mulle blogissaan sellasen haasteen että pitää kertoa itsestään kahdeksan vapaavalintaista asiaa, joten here goes!

1. Oon toivoton romantikko. Oon luultavasti lukenu liikaa kirjoja, kattonut liikaa tv-sarjoja ja leffoja että saataa olla että mulla on ihan väärä kuva todellisuudesta, mutta aion siitäkin huolimatta aina toivoa että on vielä olemassa sellasia herrasmiehiä joista Jane Austenkin kirjoitti, jotka sanoo asioita kuten you have bewitched me, body and soul, and I love, I love, I love you. I never wish to be parted from you from this day on ja tuo ruusuja ja piristää päivää kaikilla pienillä eleillä. En koskaan suostu uskomaan että romantiikka olisi kuollut.



2. Rakastan melkeen kaikkea mikä liittyy Britanniaan. Mun useimmat lempibändit on Englannista, ja jos saisin valita mihin aikakauteen menisin aikakoneella, haluisin varmaa mennä 90-luvun Lontooseen kun oli Blur ja Oasis ja ruutupaidat ja reivit ja ihanat levykaupat ja kaikki! Haluisin myös muuttaa pian takasin Lontooseen, mutta en haluis lähtee yksin, et katotaan jos saan erään tytön seurakseni ens syksyn puolella!



3. Joskus mietin et katonkohan vähän liikaa tv-sarjoja, ja että onko ne pilannut mun todellisuudentajun, mutta sit mietin et jotkut lukee hirveesti kirjoja tai harrastaa elokuvien kattelua, niin ehkä tää on vaan se mun juttu! Tosin luen myös lisäksi kirjoja ja katon leffoja, mut nevermind... Oon kyllä niin fangirl, haluisin aina hirveesti jutella kaikista jaksoista kavereiden kanssa mutta ne ei taida olla yhtä fanaattisia kun minä tai edes kato samoja sarjoja... Huoh!

4. Tykkään ihan hirveesti matkustella, ja mulla on tavotteena käydä joka vuosi jossain uudessa paikassa. Tänä vuonna onnistuin siinä aika ekstrahyvin kun uusia maita oli jopa kolme: Wales, Belgia ja Puola! En oo koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, mutta eipä mulla juuri oo siihen kiirekään. Oon tosi kiinnostunut Euroopan kulttuurista ja historiasta, että matkustelen ihan mielellään täällä. Lempikaupunkini on Lontoo, jossa oon viiden kuukauden asumisen lisäksi vieraillut 9 kertaa. Jotkut ihmettelee miksen kokeilisi ainaisen Lontoo-käymisen sijasta muita paikkoja, mutta oon sitä mieltä, että jos on löytänyt jonkun sellasen paikan mitä rakastaa niin miksei kävisi siellä niin usein kun mahdollista! Oon sitäpaitsi joka kerralla nähnyt jotain uutta ja tavannut uusia ihmisiä.


kuva otettu sateisessa lontoossa syksyllä 2010!

5. Kun alotin lukion olin ihan super-innoissani psykologiasta, mutta kävikin niin että kävin vaan yhen kurssin ja jätin loput käymättä koska en sietänyt sitä opettajaa. Harmittaa edelleen vähän, koska mua kiinnostaa tosi paljon se miksi ihmiset on sellasia kun ne on. Että mikä kaikki vaikuttaa siihen millasia meistä tulee ja etenkin mitä on mennyt vikaan jos susta tulee vaikka massamurhaaja. Ihmisten pimeä puoli kiehtoo mua aika paljon, ja mietin joskus että ois tosi mielenkiintosta olla vankilaterapeutti. Se ois kyl varmasti myös tosi rankkaa, ja tuskin koskaan pystyisin siihen!

6. Ajattelin joskus keväällä ottaa ensimmäisen tatuointini! Oon keksiny jo mihin sen haluan, mutta en jotenkaan osaa edelleenkään päättää että haluanko yhden Marilyn Monroen siteerauksen vai lainauksen "you do what you love, and fuck the rest" leffasta Little Miss Sunshine. Yhessä vaiheessa olin jo täysin kallistunut jälkimmäisen puoleen, mutta nyt en taas tiedä! Pelottaa kyllä muutenkin tosi paljon, en uskalla ees varata sitä aikaa! :D Tarviin jonkun pitämään kädestä kiinni.

7. Rakastan joulua ihan älyttömästi! Mulle jouluaatto on monesti ollu sellanen päivä millon ei tarvi ajatella mitään ikävää, ja saa viettää aikaa perheen kanssa ja kaikki on hyvällä tuulella. Onhan ne lahjatkin tietty kivoja... Mä tuun aina niin hyvälle tuulelle kaikista jouluvaloista, ja pari päivääkin sitten kun olin menossa lääkäriin niin piristyin hetkellisesti niin suuresti kun kävelin Aleksanterinkatua ja ne kaikki valot oli NIIN KAUNIITA. Ja se jouluikkunakin on tänä vuonna aivan ihana!


eilisiltä pikkujouluilta!

8. Kävin kesäkuussa ravintoterapeutilla kun oon niin usein kipee, ja aattelin et olis hyvä jotenkin parantaa immuniteettia. Oon sen jälkeen yrittänyt välttää vehnää ja syödä enemmän vihanneksia ja marjoja, ja oon jollain tasolla onnistunutkin! En enää vois ees kuvitella syöväni ruisleipääni ilman tomaattia ja paprikaa päällä, ja karkkien sijasta arkipäivisin yritän ostaa mielummin pakastevadelmia ja mustikoita, koska oon todennut että nehän on oikeestaan ihan sairaan hyviä! Vielä voisin kyllä syödä paljon paremminkin, mutta pitää olla tyytyväinen ees tohon pieneen muutokseen minkä oon saanut aikaseks. Tän vuoden aikana oon myös huomannut että tykkään uunilohesta, loistavaa! Harmi vaan että se on niin kallista.

kuvien lähteet: 1, 2

4 kommenttia:

  1. hehe ihana sina <3

    ikuinen lollaus tolle uunilohelle ku olit tampereella :D aitini ♥

    VastaaPoista
  2. :D joskus kannattaa ilmeisesti olla ennakkoluuloton! se oli kyl niin lol forever kun olin vaa et "täähän on sika hyvää" ja otin vielä lisääkin \o/

    VastaaPoista
  3. Kohta saadaan taas viettää joulua!

    VastaaPoista
  4. mites ne uudet perunat lohen kaveriks???

    VastaaPoista