maanantai 9. toukokuuta 2011

i believe in this fire burning inside of me

Oon asunut nyt Lontoossa yhteensä 127 päivää ja jäljellä on enää 17 kokonaista. Viime viikot on ollut ihania, oon tehnyt ja nähnyt paljon kaikkea, tutustunut uusiin ihmisiin ja ajatellut että mun on vihdoin hyvä täällä. Samalla musta kuitenkin tuntuu myös etten oikeen tiedä missä loppujen lopuksi tahtoisin olla. Viikonlopun vietin kaverin luona pohjois-Walesissa, ja kun näin miten onnellinen se oli siellä omassa kotipaikassaan, tuli mullekin ihan hirveä kaipaus kotiin. Matkustaminen on ihanaa, mutta se mitä oon ystävien ja perheen lisäksi kaivannut eniten, on se tietty tuttuus ja se, että tietää miten asiat toimii.

Pari päivää sitten kuuntelin biisiä missä laulettiin home is where your heart is, find where you belong and start to take control ja rupesin itsekin miettimään mihin mä oikein kuulun ja missä mun koti on. Täällä on hyvä olla nyt, mutta silti musta tuntuu että jakaudun kahtia, enkä tiedä missä haluaisin loppujen lopuksi asua. Mulla on kamala ikävä Suomea, mutta tiedän myös että kun menen sinne takaisin kahden ja puolen viikon päästä, tuun vuorostani ikävöimään Lontoota. Tiiän että oon vielä nuori, ja ehkä mun ei kuulukaan vielä tietää mihin kuulun, mutta välillä musta tuntuu etten sovi minnekään. Entä jos missään ei oo koskaan hyvä, jos aina vaan kaipaan jonnekin muualle?

Pelottaa hirveesti palata kotiin, koska pelkään sitä kulttuurishokkia joka iskee kun on vihdoin tottunut uuteen paikkaan, ja sitten palaakin paikkaan missä ihmiset on jatkanut elämää samaan malliin ja mikään ei ole muuttunut vaikka itse onkin.

9 kommenttia:

  1. ja sitten palaakin paikkaan missä ihmiset on jatkanut elämää samaan malliin ja mikään ei ole muuttunut vaikka itse onkin.

    TÄMÄ.

    VastaaPoista
  2. saatanallista ja pelottavaa ja apua! onneks meillä on toisemme sentään :*

    VastaaPoista
  3. voin kertoa, että kestää kyllä jonkun aikaa sopeutua taas Suomeen. tai musta ainakin oli jotenkin niin omituista, että täällä kaikki oli pysynyt samana, kun itse muuttuneena tuli kotiin.

    ps. haluun nähdä sut joskus!

    VastaaPoista
  4. Moi Maiju!

    En tiennytkaan etta sakin oot lukenut tata, vahan kiva! Ihana kuulla susta :) Ja ehdottomasti pitaa nahda, onks sulla mitaan suunnitelmia tulla Helsinkiin kesalla?

    Ja jep, uskon kylla! Ää, niin hassua miten aika vaan on mennyt ihan ekstranopeesti, vaikka aluksi tuntui että tuun olemaan täällä ikuisuuden. :D

    VastaaPoista
  5. Haha en tiiä miks kirjotin ilman äätä vaikka tässä koneessa se on :D oon tottunut.....

    VastaaPoista
  6. Aivan varmasti tulet kaipaamaan Lontoota, mä kaipasin jopa Moskovaa ;). Musta tuntuu, että mä en ole vieläkään löytänyt sellaista paikkaa, josta ei kaipaisi muualle, ainakin hiukan. Eli jos äitiis tulet niin kaipuu ja etsintä jatkuu, mutta se on ihan hyvä, sillä en usko, että säkään haluut jymähtää johonkin yhteen tiettyyn juttuun.

    t. äiti

    VastaaPoista
  7. Joo musta on kiva lukea mitä sun elämääsi kuuluu, vaikken itse enää pahemmin mitään journalia päivittelekään. :)

    Ei oo sinänsä mitään suunnitelmia tulla Helsinkiin, mutta jos mulla on ylimääräistä rahaa niin haluaisin kyllä tulla sinne shoppailemaan ja näkemään sua. En oo nimittäin käynyt ikuisuuksiin Helsingissä! Ja jos esim olisi mahdollista yöpyä vaikka sun luona, niin tulisin mielelläni joskus käymään. :)

    VastaaPoista
  8. Joo tottakai on! Ilmottele vaan ajoissa että mitä viikonloppu ois suunnitelmissa niin majotan mielelläni :)

    VastaaPoista